مبلمان اداری تفاوت‌های چشمگیری با مبلمان خانگی دارد. بزرگترین تفاوت میان این دو، راحتی و تنوع طرح و رنگ در مبلمان خانگی است. هر چند نمی‌توان از طیف بی‌نظیر مبلمان اداری هم چشم پوشید. این مبلمان در فضاهایی چون مکان‌های عمومی، خصوصی، رستوران‌ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. دسته‌بندی این محصولات شامل میز همچون انواع میزهای اداری، صندلی‌های اداری، نیم ست اداری، کمد و کتابخانه نظیر فایل و دوار و دیگر ملزومات اداری مانند بورد، زیرپایی و … می‌شوند. در این نوشتار قصد داریم شما را با ویژگی‌های مهم هنگام خرید مبلمان اداری و صندلی اداری آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

موارد استفاده از مبلمان اداری

وقتی با دقت به محیط پیرامون خود می‌نگیریم اقلام و محصولات اداری بسیاری را می‌بینیم. وقتی پای کامپیوتر مشغول کار هستیم. زمانی که در اداره‌ای منتظریم تا کارمان راه بیافتد. هنگامی که در ترمینال یا فرودگاه منتظریم و … بسیار موارد دیگر. در طول روز از بسیاری از این اقلام استفاده می‌کنیم. اگر هنگام استفاده از این محصولات همچون میز و یا صندلی احساس راحتی کردیم یعنی از محصولی استاندارد و ارگونومیک استفاده کردیم. اما اگر چنین نباشد بهتر است به فکر تعویض میز و یا صندلی خود باشیم.

چطور متوجه کیفیت خوب مبلمان اداری شویم؟

امروزه شاهد حجم بالای اطلاعات درباره مبلمان اداری و یا صندلی اداری هستیم که همگی کمک می‌کنند تا بتوانیم بهترین محصول را انتخاب کنیم. و همچنین همگی با اصطلاحاتی چون صندلی استاندارد و یا صندلی ارگونومیک آشنا هستیم. صندلی استاندارد و ارگونومیک ویژگی‌هایی دارند که با توجه به آن‌ها به راحتی می‌توان صندلی انتخاب کرد که تضمین کننده‌ی سلامت جسمانی و همچنین افزایش تمرکز و بهره‌وری در حین کار باشد.

رعایت اصول استاندارد در طراحی و ساخت محصولات اداری اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد زیرا در ارتباط مستقیم با سلامتی بدن است. ما از مبلمان ادرای برای ساده‌تر شدن فعالیت‌های خود استفاده می‌کنیم. و استاندارد بودن آن‌ها سبب راحت‌تر شدن این مهم می‌شود. قبل از خرید مبلمان اداری بهتر است با ویژگی‌های صندلی اداری خوب آشنا شویم.

هنگام خرید صندلی اداری شاید صرفا متوجه رنگ و طراحی و جنس آن باشیم اما نکات بسیار مهم‌تری همچون تنظیمات، نوع روکش و موارد دیگر نیز حائز اهمیت هستند. شاید این سوال در ذهنتان مطرح شود که تفاوت مبلمان خانگی با مبلمان اداری چیست؟

یکی از تفاوت‌های ساختاری میان مبلمان اداری و خانگی در متریال‌های مورد استفاده در ساخت این دو محصول است. مبلمان اداری در مقایسه با مبلمان خانگی از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردارند. تمیز کردن مبلمان اداری با سهولت بیشتری انجام می‌شود تا مبلمان خانگی. مبلمان اداری به دلیل برخورداری از طراحی‌های خاص، وزن پایین‌تری نسبت به مبلمان خانگی دارند و به راحتی می‌توان این دست محصولات را جابه‌جا کرد.

بهترین جنس مبلمان اداری

چه عاملی سبب می‌شود تا مبلمان اداری بهترین کیفیت را داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید به جنس مبلمان اداری اشاره کرد. هنگام خرید مبلمان ادرای به جنس پارچه و متریال اصلی مبلمان اداری یعنی سازه‌ی آن دقت کنید. با دقت به این دو مهم می‌توانید مبلمان اداری با کیفیت بالا و ماندگاری و دوام خوب خریداری کنید.

استفاده از مبلمان اداری خوب می‌تواند راندمان کاری پرسنل را افزایش دهد. انتخاب صندلی مناسب با روکش با کیفیت کمک می‌کند تا هنگام نشستن طولانی مدت به دیگر اعضای بدن فشاری وارد و موجب خستگی زودهنگام شما نشود.

بهترین طراحی مبلمان اداری

نخستین ویژگی که در نگاه نخست درباره مبلمان اداری شیفته و یا متوجه آن خواهید شد طراحی آن‌هاست. خرید محصولات شیک و خیره‌کننده علاوه بر جلوه بخشی به محیط، راحتی و نظم مجموعه‌‌ی شما را دو چندان خواهد کرد. و انتخاب مبلمان شیک با طراحی بی‌نظیر، به نوعی احترام به ارباب‌رجوع است. در کنار طراحی، رنگ مبلمان اداری بسیار مهم است.  تناژ رنگ‌ محصولات اداری بهتر است با دیگر رنگ‌های محیط هماهنگی داشته باشد. یا به زبان دیگر، انتخاب رنگ باید به نحوی باشدکه به راحتی با دیگر اقلام موجود در مجموعه ست شوند.

در کنار این دو موضوع، عامل دیگری هم مطرح است، و آن نوع چیدمان مبلمان اداری است. اگر شما شیک‌ترین مبلمان اداری را انتخاب کنید اما در نوع چیدمان، اصول دکوراسیون داخلی را رعایت نکنید علاوه بر این‌که جلوه‌ای به محیط کارتان نخواهد داد بلکه مخل رفت‌وآمد هم خواهد شد.

صندلی کارمندی C151
صندلی کارمندی C158

زیر شاخه‌های مبلمان ادرای

مبلمان اداری، زیرمجموعه‌های متنوعی دارد همچون صندلی‌های اداری که خود شامل صندلی کارمندی، صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی معاونت، صندلی انتظار، صندلی آموزشی، صندلی آزمایشگاهی، صندلی اپراتور می‌شود. میزها نیز از دیگر دسته‌های مبلمان اداری محسوب می‌شوند مانند میز کارمندی، میز کارشناسی، میز مدیریت، میز کنفرانس، میز کانتر، میز تریبون. مبلمان نیم ست که شامل مبل و جلو مبلی و عسلی هستند. کمد، کتابخانه و دیگر ملزومات نیز هر کدام در دسته‌های جداگانه قرار می‌گیرند.

صندلی مدیریت ایرانیان

صندلی مدیریت یکی از مهم‌ترین صندلی‌ها در دسته‌ی صندلی اداری است. خرید صندلی مدیریت خوب بسیار حائز اهمیت است. صندلی مدیریت مناسب مدیران است و از نظر طراحی شامل خصیصه‌هایی است که آن را کاملا متمایز از دیگر صندلی‌ها می‌کند. این خصایص متمایز کننده شامل برخورداری از تنظیمات پشتی، ارتفاع، دسته‌ی صندلی، نگهدارنده‌ی پا، پشتی نگهدارنده‌ی قوس کمر و مهره‌های گردن است. بهره‌گیری از بهترین متریال در ساخت صندلی مدیریت عاملی است که سبب افزایش کیفیت این صندلی می‌شود.

صندلی مدیریت در مقایسه با دیگر انواع صندلی سایز بزرگتری دارد و نشیمنگاه و پشتی صندلی از صندلی‌های دیگر بزرگتر است. این امر علاوه بر افزایش راحتی بیشتر، موجب سهولت در انجام کار مدیران خواهد شد. میز مدیریت ابعاد بزرگتری دارد و برای روانی و تسلط بیشتر به همه‌ی اجزای میز، صندلی مدیریت نیز ابعاد بزرگتری دارد تا خللی در و کار پشت میز ایجاد نکند.

روی هم رفته صندلی اداری باید از نشیمنگاه و پشتی راحتی برخوردار باشد تا راندمان کاری پرسنل تقلیل پیدا نکند. افراد زمان زیادی را پشت کامپیوتر صرف می‌کنند. نشستن طولانی مدت روی صندلی نباید موجب خستگی و احساس فشار و درد در ناحیه‌ی شانه‌ها، کمر و گردن شود. استفاده از صندلی غیراستاندارد موجب می‌شود تابه درستی روی صندلی ننشینیم و به مرور مشکلات فیزیکی چون دردکمر و گردن را به همراه داشته باشد.

کلام آخر

به طور کلی و با توجه به موضوعات مطرح شده می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که صندلی خوب و یا مبلمان اداری خوب، محصولی است که از منظر متریال و جنس دارای کیفیت بالایی باشد. اگر قصد خرید صندلی اداری و یا مبلمان ادرای خوب و با کیفیتی را دارید با مبلمان ایرانیان تماس بگیرید تا علاوه بر تضمین کیفیت و ماندگاری، بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید.